نسخه آزمایشی
۷۲ بازدید

تبدیل ایده به ثروت؛جایگزین شهریه دانشجویی شود

تبدیل ایده به ثروت؛جایگزین شهریه دانشجویی شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان، نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان روز سه شنبه مورخ ۲۴ آبان به ریاست دکتر ابراهیم کازرونی منفرد و با حضور روسای مراکز آموزشی و مسئولین مراکز نوآوری استان برگزار شد.

در این نشست دکتر علی کاووسی نژاد رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت مجتمع صنعتی ماموت و مدیرعامل مرکز نوآوری این مجموعه در خصوص تجربیات موفق این مرکز در تبدیل ایده به ثروت به سخنرانی پرداخت. دکتر علی کاووسی نژاد ضمن تبیین ساختار و عملکرد مراکز نوآوری و شتابدهنده ها و انواع استراتژی های موجود در این حوزه به تشریح عملکرد مرکز نوآوری مجتمع صنعتی ماموت و شتابدهنده این مجموعه پرداخت.

مدیرعامل مرکز نوآوری ماموت با اشاره به تغییر مدل درآمدی دانشگاه ها، کسب درآمد از شهریه دانشجویان را روشی منسوخ دانست و افزود: امروزه کسب درآمد از استارت آپ ها و ورود مراکز علمی و دانشگاهی به بازار تبدیل ایده به محصول مهمترین منبع درآمد دانشگاه های بزرگ دنیاست. وی در ادامه به بررسی بزرگترین دلایل شکست استارت آپ ها در بازار ایران پرداخت.

گفتنی است که مراکز آموزش علمی کاربردی مجتمع سرزمین میرزای جنگلی، برهان نیروی شمال و جهاد دانشگاهی بندرانزلی در مجموع دارای ۴ مرکز نوآوری می باشند. همچنین دو مرکز آموزش علمی کاربردی تایدواتر و جهاد دانشگاهی لنگرود مجوز تاسیس مرکز نوآوری را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا